Reklama w firmie

Czy korzystanie z usług agencji reklamowych jest opłacalne?

Każdy doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że dobra reklama jest fundamentem dobrze funkcjonującej firmy w dzisiejszych czasach. Należy jednak pamiętać, że miejsca, w których najlepiej się reklamować, z każdym rokiem zmieniają się, dlatego trzeba być na bieżąco, aby pozostać na rynku. Okazuje się bowiem, że większość małych przedsiębiorstw upada już po kilku latach swojej działalności. Dzieje się tak dlatego, że mało kto chce rozwijać swoją wiedzę na temat biznesu i marketingu, dlatego wiele osób zostaje w tyle. Następstwem takiego stanu rzeczy jest zmniejszanie się sprzedaży i powolny upadek firmy. Nie musi tak jednak być, jeżeli mamy na uwadze nasz rozwój oraz swojej firmy.

Agencja reklamowa to dobre rozwiązanie dla osób, które mają pieniądze na inwestowanie, lecz nie posiadają odpowiedniej wiedzy w zakresie marketingu oraz reklamy. Okazuje się bowiem, że samo umieszczenie oferty swojej firmy na portalach ogłoszeniowych, nie przynosi już pożądanych rezultatów. Czasy się zmieniły, a co za tym idzie, należy szukać innych metod promocji swoich produktów oraz usług. Agencja reklamowa zatrudnia pracowników, którzy są doświadczeni oraz mają wystarczająca wiedzę, aby wypromować naszą firmę w sieci i nie tylko. Warto zatem zaufać w tej kwestii specjalistom, którzy kończą studia w zakresie marketingu.

read more

Jak urządzić udaną imprezę firmową?

Szykujesz konferencję poświęconą najnowocześniejszym metodom produkcji? Planujesz imprezę integracyjną dla swoich pracowników? Niezależnie od tego, czy planowany event ma być spotkaniem fachowców i okazją do wymiany wiedzy, czy spotkaniem ludzi, którzy maja się dobrze bawić, by lepiej im się później współpracowało w biurowej rzeczywistości – aby nie ryzykować nieudanej imprezy, warto powierzyć jej organizację w ręce fachowców. Na rynku jest coraz więcej firm zajmujących się obsługą eventów i niezależnie od tego, jakiego typu imprezę firmową szykujesz, możesz być pewien, że znajdzie się fachowiec, który zajmie się jej organizacją kompetentnie i z dbałością o szczegóły. Podpisując umowę z kimś takim, możesz być pewien, że Twoje wymagania będą spełnione w ramach przyjętego budżetu i zaplanowanych ram czasowych.

Przystępując do planowania swojego wydarzenia (a warto to zrobić z dużym wyprzedzeniem), zwróć szczególną uwagę na lokalizację miejsca, w którym impreza ma się odbyć. Hotel lub ośrodek konferencyjny poza miastem daje większe możliwości, ale wymaga zastanowienia się na kwestiami logistycznymi (choć oczywiście również te sprawy, jeśli sobie zażyczysz, może zorganizować doświadczony specjalista).

read more

Nie ma to jak dobre imprezy firmowe!

Każdy człowiek potrzebuje od czasu do czasu relaksu. Zapomnieć, wyluzować się i w swoisty sposób zresetować własny umysł. To działa na człowieka bardzo oczyszczająco. Zresztą – działa oczyszczająco nie tylko na człowieka. Działa oczyszczająco również na atmosferę, która panuje dookoła danego człowieka. Zwłaszcza jeżeli mowa o imprezach firmowych.
Nie można przeceniać siły, którą niosą ze sobą imprezy firmowe.  W końcu w firmie, o ile nie mówimy o małym, lokalnym i bardzo rodzinnym biznesie – spotkać się mogą najróżniejsi ludzie. Spotkać się w dodatku z czystego przypadku. A często poza wspólnym miejscem pracy tych ludzi nie łączy ze sobą nic. Dobry szef zdaje sobie sprawę z tego, że aby pracownicy pracowali wydajnie i z radością przychodzili do pracy – musi zapewnić im poczucie, że są jedną drużyną. Że grają do jednej bramki i razem, wspólnie, biorąc odpowiedzialność jeden za drugiego – mogą osiągnąć naprawdę spektakularny sukces zawodowy. Dlatego imprezy firmowe są takie ważne. Dlatego ważne jest też to, by były zorganizowane przez osoby, które naprawdę znają się na rzeczy. Dobra impreza firmowa to olbrzymi sukces i zadowoleni pracownicy – kiepska impreza firmowa może z kolei doprowadzić do katastrofy towarzyskiej.

read more

Czym zajmuje się analityk rynku w agencji reklamowej?

Praca analityka rynku zajmuje się badaniem i analizowaniem zależności pomiędzy popytem, podażą i ceną dóbr i usług. Pracując na zlecenie agencji reklamowej lub bezpośrednio dla przedsiębiorstwa. Jego analizy są przydatne przedsiębiorstwom do ustalana cen produktów i usług, kampanii reklamowych, strategii sprzedażowej, określaniu grupy docelowej. Osoba pracująca na tym stanowisku powinna posiadać wyższe wykształcenie na kierunku ekonomicznym lub humanistycznym (socjologia, psychologia). Na rynku dostępne są również studia podyplomowe, które również przygotowują do zawodu.

Bardzo ważną rolę odgrywa doświadczenie kandydatów. Osoba pracująca na stanowisku analityka rynku w agencji reklamowej powinna posiadać zdolności analityczne, umiejętność pracy w zespole, znać obsługę komputera i urządzeń biurowych. Pracę można też podjąć w firmach, prywatnych przedsiębiorstwach, instytucjach finansowych, różnego rodzaju organizacjach. Analityk rynku pracuje w przestrzeni biurowej. W zawodzie możliwy jest awans na stanowiska takie jak: kierownik działu analiz, główny analityk, specjalista ds. budowania strategii, specjalista ds. rozwoju biznesu. Obecny rynek potrzebuje dużą ilość specjalistów zajmujących się analizą rynku. Daje to szansę na dostanie dobrej pracy. Zarobki na tym stanowisku wynoszą 3000 złotych netto.

read more

Rodzaje agencji reklamowych

Agencja reklamowa zajmuje się tworzeniem kampanii reklamowych i reklam prasowych, radiowych, telewizyjnych, internetowych. Firmy w branży reklamowej można podzielić na oferujące usługi BTL (below the line) i ATL (above the line). Część z agencji świadczy zarówno usługi ATL i BTL. Może to być projektowanie reklam, tworzenie kampanii, produkcją reklam marketing bezpośredni, doradztwo marketingowe. Na rynku istnieją też agencje, które tworzą wyłącznie reklamy do prasy, telewizji.

W tego typu firmach tworzone są grafiki, banery, billboardy. Bardzo ważne jest zapoznanie z oczekiwaniami klienta. Innym rodzajem są przedsiębiorstwa (agencja PR) zajmujące się kontaktem z mediami. Ich główne zadanie to tworzenie dobrego wizerunku firmy. Bardzo ważna rolę odgrywa rzecznik prasowy. Trzecim rodzajem agencji reklamowych są agencje social media. To one reklamują firmy w mediach społecznościowych (Twitter, Facebook). Ich główne zadanie to tworzenie fanpage’a i stron firmowych. Ostatni rodzajem są agencje eventowe, które tworzą imprezy integracyjne i konferencje. Pierwsze firmy powstały w połowie XIX wieku. Pierwsza agencja została stworzona w Stanach Zjednoczonych (Filadelfia) przez Volney B. Palmera. Na świecie istnieje wiele agencji sieciowych (Grey Worldwide Warszawa, Leo Burnett, TBWAWarszawa, Saatchi & Saatchi Poland.

read more

Agencja eventowa urządzi każdą okoliczność

Kto z nas nie lubi się bawić? Zaryzykowałabym stwierdzeniem, że zdecydowanie każdy z nas uwielbia się bawić. Jednak gdy pracujemy w marketingu czy w mediach to imprezy czy ważne wydarzenia, które musimy zorganizować są naprawdę przeróżne. Musimy mieć tego świadomość i musimy po prostu to wiedzieć. Z niektórymi imprezami czy też ważnymi wydarzeniami zdecydowanie sobie nie poradzimy. Co za tym idzie potrzebujemy pomocy. A kto w kwestii tej nam pomoże i to na bardzo dobrym poziomie? Z pewnością całą będzie to agencja eventowa. Jedyne co musimy więc zrobić to znalezienie odpowiedniej agencji eventowej w naszej lokalizacji czy też agencji eventowej, której działalność prowadzona jest w naszej lokalizacji. Z pewnością świetnym sposobem na wyszukanie takowej agencji eventowej będzie oczywiście nasz kochany Internet. W Internecie nie tylko znajdziemy całościowy spis wszystkich agencji eventowych, ale także zapoznamy się z opiniami ich dotyczącymi. Jak łatwo jest się domyśleć to Internet w tej kwestii jak i także w masie innych kwestii będzie naprawdę naszym dużym sprzymierzeńcem. Musimy mieć to na uwadze i musimy skorzystać ze wszelkich możliwości jakie nam daje.

read more