Czym jest reklama PPC?
Pay-per-Click to forma reklamy internetowej, w której reklamodawca płaci za kliknięcie wykonane przez użytkownika podczas wizyty na stronie internetowej.
Zakres PPC
Przede wszystkim, reklamy pay per click są z powodzeniem umieszczane na stronach partnerskich i stronach indeksów wyszukiwarek. Nieco rzadziej – w sieciach społecznościowych.
Najpopularniejsza reklama PPC w Google, Bing i innych wyszukiwarkach. Zazwyczaj reklama składa się z nagłówka, aktywnego linku do strony internetowej reklamodawcy oraz krótkiego, dokładnego opisu produktu (jest to tekst reklamy). Linki reklamowe mogą być umieszczane na różnych pozycjach na stronie wyszukiwarki. Jednak w każdym przypadku muszą one być zauważalne dla użytkowników.
Media społecznościowe to kolejna aktywna platforma do umieszczania PPC. Wykorzystywane są wszystkie popularne usługi.
Cechą charakterystyczną reklamy w sieciach społecznościowych jest możliwość precyzyjnego dopasowania grupy docelowej, precyzyjnego targetowania. Dzięki temu można dokładnie określić, dla jakich użytkowników docelowych przeznaczona jest reklama (wiek, płeć, kraj i miasto zamieszkania, wykształcenie, zainteresowania i inne).
PPC umieszczane na stronach partnerskich to takie same bloki z teaserami lub pełnoprawnymi banerami z tekstem i grafiką. Muszą one pasować zarówno do tematyki, jak i wyglądu strony.
Są webmasterzy, którzy używają reklamy pay per click do zarabiania pieniędzy w Internecie. Reklamodawcom gwarantuje to szeroki zasięg i stosunkowo wysoką jakość ruchu.
W tym przypadku ważne jest jednak opracowanie odpowiedniego projektu bannera, terminowa zmiana PPC-teaserów, a także uwzględnienie lokalizacji jednostek reklamowych. Przy odpowiednim podejściu reklama PPC typu teaser może być całkiem skuteczna.
Koszt za kliknięcie — CPC
CPC (koszt za kliknięcie w reklamie PPC) kształtuje się w zależności od następujących czynników.
- Obecność konkurencji w branży.
- Lokalizacja geograficzna użytkownika.
- Aktywna pora dnia.
- Sezonowość marki i inne.
Ogromne znaczenie ma poziom strony docelowej i jakość stworzonej reklamy. Pozycja reklamy będzie wysoka, jeśli QS (wynik jakości) jest wysoki, a koszt za kliknięcie minimalny.