Pages Menu
TwitterRssFacebook
 

Categories Menu
Projektowanie i tworzenie profesjonalnych stron internetowych w Gdańsku
Aby wyróżnić się na rynku i dotrzeć do jak największej grupy odbiorców naszych produktów lub usług musimy posiadać stronę internetową. O ile profilem
Internet to świetne miejsce na reklamę. Reklama w Internecie
Do niedawna reklamowaliśmy się głównie w mediach takich jak telewizja czy radio. Dziś jest kolejne można nawet powiedzieć najpotężniejsze medium, a jest nim
Reklamowa sieć Google.
Czym jest reklamowa sieć Google? Jest to innowacyjna forma reklam, która została przemyślana w taki sposób, aby właściwe reklamy trafiały do właściwych odbiorców, co dla reklamodawców jest bardzo
Jak skutecznie się reklamować w sieci? Agencja reklamy w Lublinie
Prowadzimy biznes, który miał okazać się żyłą złota, a z miesiąca na miesiąc przynosi coraz większe straty. Jak ujawnić się dla świata i zyskać klientów?
Co to jest informatyka, kim jest informatyk?
Ostatnimi czasy bardzo często spotykamy się z terminem informatyka. Wiele osób mówi, że pracuję jako informatyk. Dlatego zasadne wydają się pytania co to jest informatyka oraz
Wypozycjonowanie strony www: pozycjonowanie współpraca
Pozycjonowanie stron internetowych możemy podzielić tak właściwie na dwa etapy. Pierwszy etap obejmuje optymalizację kodu strony czyli przygotowanie jej pod potrzeby
Pozycjonowanie - podnoszenie kwalifikacji
Pozycjonowanie to dziedzina, która nieustannie się rozwija. Najpopularniejsze wyszukiwarki w sieci, kilka razy do roku zmieniają swoje algorytmy w taki sposób, aby jak najbardziej

Posted by on kw. 25, 2022 in Reklama i identyfikacja wizualna |

Czym jest reklama PPC?

Czym jest reklama PPC?

Pay-per-Click to forma reklamy internetowej, w której reklamodawca płaci za kliknięcie wykonane przez użytkownika podczas wizyty na stronie internetowej.

Zakres PPC

Przede wszystkim, reklamy pay per click są z powodzeniem umieszczane na stronach partnerskich i stronach indeksów wyszukiwarek. Nieco rzadziej – w sieciach społecznościowych.

Najpopularniejsza reklama PPC w Google, Bing i innych wyszukiwarkach. Zazwyczaj reklama składa się z nagłówka, aktywnego linku do strony internetowej reklamodawcy oraz krótkiego, dokładnego opisu produktu (jest to tekst reklamy). Linki reklamowe mogą być umieszczane na różnych pozycjach na stronie wyszukiwarki. Jednak w każdym przypadku muszą one być zauważalne dla użytkowników.

Media społecznościowe to kolejna aktywna platforma do umieszczania PPC. Wykorzystywane są wszystkie popularne usługi.

Cechą charakterystyczną reklamy w sieciach społecznościowych jest możliwość precyzyjnego dopasowania grupy docelowej, precyzyjnego targetowania. Dzięki temu można dokładnie określić, dla jakich użytkowników docelowych przeznaczona jest reklama (wiek, płeć, kraj i miasto zamieszkania, wykształcenie, zainteresowania i inne).

PPC umieszczane na stronach partnerskich to takie same bloki z teaserami lub pełnoprawnymi banerami z tekstem i grafiką. Muszą one pasować zarówno do tematyki, jak i wyglądu strony.

Są webmasterzy, którzy używają reklamy pay per click do zarabiania pieniędzy w Internecie. Reklamodawcom gwarantuje to szeroki zasięg i stosunkowo wysoką jakość ruchu.

W tym przypadku ważne jest jednak opracowanie odpowiedniego projektu bannera, terminowa zmiana PPC-teaserów, a także uwzględnienie lokalizacji jednostek reklamowych. Przy odpowiednim podejściu reklama PPC typu teaser może być całkiem skuteczna.

Koszt za kliknięcie — CPC

CPC (koszt za kliknięcie w reklamie PPC) kształtuje się w zależności od następujących czynników.

  • Obecność konkurencji w branży.
  • Lokalizacja geograficzna użytkownika.
  • Aktywna pora dnia.
  • Sezonowość marki i inne.

Ogromne znaczenie ma poziom strony docelowej i jakość stworzonej reklamy. Pozycja reklamy będzie wysoka, jeśli QS (wynik jakości) jest wysoki, a koszt za kliknięcie minimalny.