Czym zajmuje się analityk rynku w agencji reklamowej?

Praca analityka rynku zajmuje się badaniem i analizowaniem zależności pomiędzy popytem, podażą i ceną dóbr i usług. Pracując na zlecenie agencji reklamowej lub bezpośrednio dla przedsiębiorstwa. Jego analizy są przydatne przedsiębiorstwom do ustalana cen produktów i usług, kampanii reklamowych, strategii sprzedażowej, określaniu grupy docelowej. Osoba pracująca na tym stanowisku powinna posiadać wyższe wykształcenie na kierunku ekonomicznym lub humanistycznym (socjologia, psychologia). Na rynku dostępne są również studia podyplomowe, które również przygotowują do zawodu.

Bardzo ważną rolę odgrywa doświadczenie kandydatów. Osoba pracująca na stanowisku analityka rynku w agencji reklamowej powinna posiadać zdolności analityczne, umiejętność pracy w zespole, znać obsługę komputera i urządzeń biurowych. Pracę można też podjąć w firmach, prywatnych przedsiębiorstwach, instytucjach finansowych, różnego rodzaju organizacjach. Analityk rynku pracuje w przestrzeni biurowej. W zawodzie możliwy jest awans na stanowiska takie jak: kierownik działu analiz, główny analityk, specjalista ds. budowania strategii, specjalista ds. rozwoju biznesu. Obecny rynek potrzebuje dużą ilość specjalistów zajmujących się analizą rynku. Daje to szansę na dostanie dobrej pracy. Zarobki na tym stanowisku wynoszą 3000 złotych netto.