Reklama i identyfikacja wizualna

Fotografia kulinarna – podziel się swoją pasją i zaprezentuj własną kuchnię

Kursy fotografii kulinarnej nie bez powodu cieszą się obecnie ogromną popularnością. Przede wszystkim piękne zdjęcia kulinarne potrzebne są w branży HoReCa ogromnie: pozwalają reklamować konkretne produkty, napoje, gotowe dania, ale i ich składniki. Jeszcze ważniejsza taka fotografia produktowa okazuje się dla restauracji, które przyciągają klientów przede wszystkim swoimi daniami.

Do czego potrzebna jest ci fotografia kulinarna?

Organizując dobrą sesję zdjęciową ze specjalistami od fotografii kulinarnej, możesz zyskać bezcenny kontent do wykorzystania w przeróżnych materiałach. Przede wszystkim zdjęcia dań stanowią bardzo cenne źródło promocji dla restauracji i różnego rodzaju obiektów gastronomicznych. Fotografia kulinarna to dzisiaj ważny element strategii marketingowej. Zdjęcia jedzenia możesz wykorzystać do komunikacji w social mediach, profili na portalach gastronomicznych, jako materiał własnej strony internetowej, do reklam i wielu innych materiałów, dzięki którym możesz przyciągać klientów. W przypadku szeroko rozumianej branży HoReCa nie jest inaczej. Tutaj także zdjęcia jedzenia, konkretnych produktów, składników dań lub całych dań to bezcenny i absolutnie niezbędny materiał do pracy.

Czego oczekiwać od fotografii kulinarnej?

Kurs fotografii kulinarnej nie jest po prostu kursem tradycyjnej fotografii. Tutaj nie chodzi wyłącznie o idealne ujęcie, ale i umiejętność zrobienia zdjęcia, które przekaże smak, aromat, a także klimat miejsca, w którym danie się podaje. Nie każdy fotograf ma umiejętności, które pozwalają mu idealnie oddać charakterystyczne cechy dania. Fotografowanie jedzenia wymaga nie tylko doskonałego warsztatu, ale i czułości, doświadczenia w obcowaniu z niełatwą do przekazania na fotografii materią. To nie jest tylko wybór, kiedy światło naturalne, kiedy światło sztuczne oraz pod jakim kątem uchwycić danie. Tutaj potrzebna znacznie więcej umiejętności, którymi dysponują doświadczeni profesjonaliści. Jeśli chcesz zrobić zdjęciami swoich potraw efekt wow, postaw na współpracę ze specjalizującymi się w tej branży fotografami, którzy:

  • potrafią zaaranżować przemyślaną kulinarną scenografię,
  • zdołają uchwycić ostrość, delikatność, łagodność, niejednoznaczność smakową dania,
  • uchwycą wyjątkową kolorystykę, przeniosą na zdjęcie to, że danie jest lekko przyrumienione albo świeżo zdjęte z rusztu,
  • podbiją klimat miejsca, w którym serwowane jest danie, oddadzą charakter przestrzeni i połączą do z prezentowanym daniem.

Robienie zdjęć jedzenia wymaga także doskonałej koordynacji, rozplanowania działań tak, by nie było konieczności gotowania dania 10 razy do sesji, a fotograf miał szansę uchwycić je w najlepszym momencie, zaraz po przygotowaniu. Z tego też względu warto zdecydować się na pracę z ludźmi, którzy znają i rozumieją fotografię kulinarną i świetnie czują się w tym świecie.

Możesz wygrać z konkurencją z dobrą fotografią kulinarną

Odpowiednie zasady kompozycji, dobre ujęcia, umiejętnie dobrana kolorystyka i szczególna zdolność fotografa do łapania na ujęciach smakowo-zapachowych właściwości dania — to wszystko może ci dać doskonały materiał promocyjny. To za pomocą postów z takimi materiałami możesz przyciągać uwagę, przypominać o sobie klientom, budować społeczność wokół twoich usług gastronomicznych czy też konkretnych produktów. Warto postawić na dopracowane ujęcia, a nie przypadkowe kadry. To, jakiego rodzaju fotografie pokazujesz na swojej stronie, materiałach promocyjnych, mediach społecznościowych może istotnie wspomagać twoją komunikację wizerunkową.