Jak wygląda polerowanie lakieru w samochodzie?

Nowicjusze w świecie car detailing często błędnie rozumieją, że woskowanie samochodu nadaje mu blask, ale tak nie jest. To polerowanie samochodu, które faktycznie usuwa problemy z lakierem, usuwa rysy, rozjaśnia matowy lub wyblakły lakier, usuwa ślady zawirowań, utlenienia i inne zanieczyszczenia oraz pozostawia lakier gładki, czysty i lśniący. Tak, wosk pomaga lśnić lakierowi, ale jego funkcją jest również ochrona lakieru, który został wypolerowany.
Proces polerowania samochodu jest często określany jako korekta lakieru. Pomyśl o tym jak o używaniu peelingu na skórze! Wosk jest trochę jak makijaż…wygląda dobrze, ale nie utrzymuje się tak długo! Pasty polerskie są ścierne i dlatego zalecamy polerowanie samochodu tylko w razie potrzeby, ponieważ za każdym razem, gdy polerujesz, usuwasz warstwę materiału. Jeśli nadmiernie wypolerujesz swój samochód, w końcu rozrzedzisz farbę, aw skrajnych przypadkach możesz przeciąć lakier bezbarwny i farbę aż do podkładu!
Polerowanie usuwa materiał z wierzchniej warstwy – w większości przypadków będzie to lakier bezbarwny. Im bardziej ścierna pasta, tym więcej materiału zostanie usunięte. Jak widać, polerowanie w celu usunięcia cienkiej warstwy lakieru bezbarwnego z poniższego schematu pozbędzie się wszystkich defektów poza głębokimi rysami. Po usunięciu wszystkich zawirowań, zabrudzeń, wytrawiania wodą i kwasem oraz hologramów uzyskasz gładki, przygotowany lakier, który można następnie wyczyścić i zabezpieczyć woskiem.
Aby doprowadzić samochód do stanu lepszego niż w salonie, będziesz musiał wypolerować powierzchnię przy użyciu różnych stopni polerowania. W zależności od powagi defektów lakieru może być konieczne rozpoczęcie od grubej pasty i przejście do drobniejszej pasty. Chemiczne środki polerujące i/lub cząstki polerujące w połączeniu z techniką ręczną lub działaniem maszyny polerującej bezpiecznie usuną bardzo drobne niedoskonałości lakieru. To, jak głęboko trzeba wejść, będzie zależeć od głębokości śladów i zawirowań na farbie.
Polerowanie lakieru cena – zanim zaczniesz
Zanim zaczniesz jakikolwiek rodzaj polerowania, musisz oczyścić farbę tak, jak to tylko możliwe, w przeciwnym razie po prostu przeciągniesz brud, drapiąc przezroczystą powłokę i tworząc jeszcze więcej zawirowań! W pierwszej kolejności należy zastosować mycie wstępne lub pianę śnieżną – jest to krok bezkontaktowy, tzn. nie dotykasz fizycznie samochodu, pozwól czyścicielom wstępnym zrobią swoje, aby usunąć brud i zanieczyszczenia z powierzchni, a następnie myj ciśnieniowo.
Na koniec zdecydowanie zalecamy użycie glinianego pręta do usunięcia uporczywych zanieczyszczeń z farby. Jest to bardzo satysfakcjonujący proces – zdziwisz się, ile gruzu unosi glina z lakieru, zwłaszcza jeśli jest to pierwszy raz, gdy samochód został zagruntowany – znowu mamy konkretny przewodnik, jak używać glinianej sztabki do uzyskać najlepsze wyniki.
Polerowanie samochodu
Polerowanie można wykonać ręcznie lub maszynowo. Ręczne polerowanie samochodu jest potencjalnie bezpieczniejsze, ale będzie długim i pracochłonnym zadaniem, zwłaszcza jeśli masz do zrobienia cały samochód, ale można to zrobić! Jeśli polerujesz ręcznie, zajmij się małymi odcinkami 30x30cm na raz, a następnie, gdy będziesz zadowolony z wyników, przesuń się na sąsiedni odcinek 30x30cm. Pozwoli ci to zobaczyć owoce swojej pracy obok sekcji, która nie została wypolerowana, co może być całkiem satysfakcjonujące.
Bardziej efektywnym sposobem podejścia do rzeczy jest polerka maszynowa. Ze względu na ciężką pracę i powtarzalny charakter ręcznego polerowania, używanie polerki maszynowej często daje lepsze rezultaty, po prostu dlatego, że ludzie ścinają rogi podczas ręcznego polerowania, ponieważ się nudzą!