Monitoring pozycji – Monitorowanie pozycji w Google
Pozycjonowanie nie kończy się na podjęciu działań związanych z poprawą pozycji strony w wyszukiwarce Google. Każda firma świadcząca usługi z zakresu pozycjonowania posiada swoje własne metody osiągania wysokiej pozycji w Google. Konieczny jest jednak również monitoring pozycji. W ten sposób będzie można obserwować czy przedsięwzięte działania przynoszą spodziewany rezultat. Obserwować pozycję danej strony w Google można głównie za pomocą specjalnych narzędzi.
Firma pozycjoner-ska do obserwowania pozycji strony w wyszukiwarce Google może skorzystać z narzędzi darmowych oraz płatnych. Jak może się domyśleć zdecydowanie lepsze możliwości dają narzędzia płatne. Dzięki nim możliwe jest monitorowanie pozycji w Google jak również w GoogleMap. Z tego typu narzędzi mogą również korzystać Klienci. Dzięki temu sprawdzą czy firma pozycjonerska nie nabija ich w butelkę, czy rzeczywiście obiecywane efekty są możliwe do osiągnięcia. Dobry monitoring pozwoli też z łatwością wychwycić wszelkie błędy obecne na stronie uniemożliwiające osiągnięcie wysokiej pozycji w Google na zadaną frazę czy słowo kluczowe.