Systemy pozycjonowania stron internetowych

Administratorzy stron internetowych coraz większą wagę przykładają do pozycji swoich witryn w wyszukiwarkach internetowych. Nie ma się czemu dziwić – im strona jest wyżej w rankingu, tym ruch na niej jest większy, co często pociąga za sobą większe zyski dla właścicieli. System pozycjonowania może być różny – od jego optymalnego doboru uzależnione jest powodzenie całego przedsięwzięcia. Bardzo dynamiczne strategie pozycjonowania nie są najlepszym rozwiązaniem. Szybki przyrost linków prowadzących do strony wygląda w oczach robotów wyszukiwarek bardzo nienaturalnie i za takie działanie może zostać nałożona na stronę kara, czyli tak zwany filtr.
Jak poznać, że na stronę został nałożony filtr? Z dnia na dzień, pozycja strony na najbardziej popularne słowa kluczowe spada nawet o kilkadziesiąt pozycji. Można się starać o anulowanie kary, jednak trzeba wykazać, że dołożyło się wszelkich starań do tego, aby usunąć sztuczne linki, które zostały wygenerowane wskutek działań pozycjonerskich. Każda strategia pozycjonowana powinna zostać dobrana optymalnie do rodzaju strony internetowej i jej wyjściowego profilu linków.