Direct mail – wady i zalety
Direct mail jest narzędziem marketingowym znanym i cenionym od lat. Wszystko, czego potrzeba do organizacji takiego przedsięwzięcia jak wysyłka informacji handlowej za pośrednictwem poczty tradycyjnej to czas, koncepcja oraz przygotowanie materiałów w formie drukowanej.
Chodzi o to, by twój potencjalny klient, otrzymując od ciebie wiadomość, poczuł pozytywne emocje i zapragnął współpracy z firmą taką jak twoja. Direct mail ma swoich zwolenników i przeciwników, dlatego ważne jest, by wiedzieć, jakie są wady i zalety tego rozwiązania, by uniknąć straty budżetu i czasu.
Korzyści z direct mail
List zapakowany w kopertę, przemyślany i podany w estetycznej formie, dopasowanej do potrzeb oraz gustu klienta będzie miał większą siłę przebicia niż kolejny e-mail, automatycznie skierowany do folderu SPAM. Każdego dnia jesteśmy bombardowani nadmiarem informacji, tym bardziej kusi opcja usunięcia nudnej informacji handlowej jednym kliknięciem.
W przypadku direct mail jest inaczej – list trudniej jest zignorować, tym bardziej, jeśli wewnątrz znajdzie się podręczny gadżet, kupon rabatowy lub cenne informacje branżowe. Przygotowanie listu wymaga więcej pracy i zaangażowania, zmysłu estetycznego i dobrej bazy kontaktów. Direct mail powinien trafić wyłącznie do grona osób zainteresowanych, co minimalizuje ryzyko uznania twojej firmy za spamera.
Wady wysyłek bezpośrednich
Wysyłanie listu z treścią reklamową w innej formie niż e-mail dla części marketerów jest obecnie nie do przyjęcia. Wielu uznaje tą strategię za anachroniczną, nieekologiczną i zbyt drogą. Trudno nie przyznać im racji – koszt wysyłki listu z roku na rok jest coraz wyższy, jednak to od budżetu i skali przedsięwzięcia, a także od grupy docelowej zależy powodzenie takich działań.
Dużym obciążeniem bywa angażowanie osób trzecich lub firm zewnętrznych do przygotowania materiałów promocyjnych w formie graficznej, co również wiąże się z dodatkowymi kosztami. Warto więc wziąć ten aspekt pod uwagę, zanim przystąpimy do pisania.