Pages Menu

Categories Menu
Bądź zauważalny w sieci! Projektowanie identyfikacji wizualnej
Stworzenie marki, która będzie rozpoznawalna nie jest takie proste. Oczywiście niektórzy potrafią sobie z tym poradzić sami. Z reguły jednak konieczne jest
Jak podnieść pozycje strony?
Można zaobserwować rosnący trend reklamy w Internecie. Coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na to, aby założyć firmową stronę www. Jednak w przypadku bardzo konkurencyjnych branż, nie
Co to jest informatyka, kim jest informatyk?
Ostatnimi czasy bardzo często spotykamy się z terminem informatyka. Wiele osób mówi, że pracuję jako informatyk. Dlatego zasadne wydają się pytania co to jest informatyka oraz
Jak skutecznie promować firmę?
Współczesny świat można zdefiniować przede wszystkim przez pryzmat stale rozwijającej się technologii. Możliwości, które jeszcze kilkanaście lat temu pozostawały w sferze marzeń, obecnie
Seo w Opolu
Pozycjonowanie stron, czyli pisanie i takie formatowanie tekstów, by trafiały one do internetu, były chętnie czytane, często odwiedzane - to zawód, który ma w Polsce coraz większe powodzenie. Z wielu powodów
Pozycjonowanie internetowych stron Opole - pozycjonowanie stron www Opole
Działania związane z pozycjonowaniem mają przełożyć się na konkretne efekty. Przede wszystkim pozycjonowanie www powinno przynieść jak największy
Szkolenia SEO i SEM w Gdyni i Gdańsku
Jeżeli prowadzimy działalność i posiadamy profesjonalną stronę internetową to chcemy aby nasza firma była jak najbardziej widoczna dla użytkowników internetu. Ponad 90% użytkowników

Posted by on cze 16, 2020 in Reklama i identyfikacja wizualna |

Direct mail – wady i zalety

Direct mail – wady i zalety

Direct mail jest narzędziem marketingowym znanym i cenionym od lat. Wszystko, czego potrzeba do organizacji takiego przedsięwzięcia jak wysyłka informacji handlowej za pośrednictwem poczty tradycyjnej to czas, koncepcja oraz przygotowanie materiałów w formie drukowanej.

Chodzi o to, by twój potencjalny klient, otrzymując od ciebie wiadomość, poczuł pozytywne emocje i zapragnął współpracy z firmą taką jak twoja. Direct mail ma swoich zwolenników i przeciwników, dlatego ważne jest, by wiedzieć, jakie są wady i zalety tego rozwiązania, by uniknąć straty budżetu i czasu.

Korzyści z direct mail

List zapakowany w kopertę, przemyślany i podany w estetycznej formie, dopasowanej do potrzeb oraz gustu klienta będzie miał większą siłę przebicia niż kolejny e-mail, automatycznie skierowany do folderu SPAM. Każdego dnia jesteśmy bombardowani nadmiarem informacji, tym bardziej kusi opcja usunięcia nudnej informacji handlowej jednym kliknięciem.

W przypadku direct mail jest inaczej – list trudniej jest zignorować, tym bardziej, jeśli wewnątrz znajdzie się podręczny gadżet, kupon rabatowy lub cenne informacje branżowe. Przygotowanie listu wymaga więcej pracy i zaangażowania, zmysłu estetycznego i dobrej bazy kontaktów. Direct mail powinien trafić wyłącznie do grona osób zainteresowanych, co minimalizuje ryzyko uznania twojej firmy za spamera.

Wady wysyłek bezpośrednich

Wysyłanie listu z treścią reklamową w innej formie niż e-mail dla części marketerów jest obecnie nie do przyjęcia. Wielu uznaje tą strategię za anachroniczną, nieekologiczną i zbyt drogą. Trudno nie przyznać im racji – koszt wysyłki listu z roku na rok jest coraz wyższy, jednak to od budżetu i skali przedsięwzięcia, a także od grupy docelowej zależy powodzenie takich działań.

Dużym obciążeniem bywa angażowanie osób trzecich lub firm zewnętrznych do przygotowania materiałów promocyjnych w formie graficznej, co również wiąże się z dodatkowymi kosztami. Warto więc wziąć ten aspekt pod uwagę, zanim przystąpimy do pisania.