Reklama i identyfikacja wizualna

Moda na ekologię

Historia tak zwanej reklamówki jest zawiła długa. I zatacza koło. Był bowiem czas, gdy reklamówek nie było wcale, a zakupy nosiło się w wiklinowych koszykach czy płóciennych torbach. Potem przyszła pora na reklamówki – najpierw skromne, nylonowe, niepozorne woreczki. Potem coraz większe i bardziej wzorzyste. Modnie było wówczas paradowanie z taką reklamówką, upstrzoną wzorami, krzyczącą kolorami. Ta moda trwała długo – do czasu, aż w modzie stała się ekologia, a ekolodzy oświadczyli, że reklamówki już nie tylko nie są modne, co są bardzo szkodliwe. Dla środowiska.

 

O ile więc nie każdy z nas chciałby modny, o tyle prawie nikt nie chciał być wrogiem natury. Wtedy zaczęliśmy podążać nowym trendem i zamiast plastikowych pojawiły się torby plastikowe. Surowe. Skromne. Teraz znów używa się reklamówek – tyle, że te produkowane są w ekologicznych warunkach, a ekologii sprzyjają nowe technologie. I znów są to reklamówki jednorazowe z nadrukiem. I znów producenci reklamówek – i graficy – prześcigają się we wzorach i kolorach. Znów reklamówki jednorazowe z nadrukiem cieszą oczy – lecz tym razem także naturę.